Vaaka näytti tänään aamulla 75 kiloa tasan. Pudotusta eilisestä on siis tullut 200 grammaa. Olen vähän myöhässä tahdista, sillä halusin olla itsenäisyyspäivään mennessä normaalipainoinen. Siihen on siis matkaa 3 kiloa. Olin laskenut, että kilon viikkovauhdilla pääsen siihen mutta viimeiset pari viikkoa ovat  molemmat jääneet tavoitteesta...

Kroppa alkaa kyllä näyttää paremmalta. Vatsa on edelleen kamala röllykkä mutta mielestäni se palluska alkaa matalammalta kuin aiemmin... ja se saa tissit näyttämään ryhdikkäämmiltä. Vaatteet eivät kiristä, eivätkä purista.

Mutta...

Löysin tavaroita penkoessa mittanauhan ja päätin mitata vatsanympäryksen navan kohdalta. 105 senttiä!!! WTF? Miten se voi olla niin paljon, jos minulla ei ole kuin kolme kiloa ylipainoa? Onko kaikki läski sijoittunut napapiirille? Järkyttävää!

Nuoremman lapsen 1v. neuvolassa mitattiin minulta juurikin kyseinen mitta ja tädit kertoivat siellä, miten kuolen nuorena ja minulle tulee kaikki taudit, jos en pudota painoa ja saa vatsanympärystä pienemmäksi. Ironistahan tässä on, että se neukkutäti tai häntä avustanut harkkarikaan eivät olleet erityisen sirorakenteisia. Väittäisin jopa olleeni hoikin siitä kolmikosta... Mutta luulen, että tähän mittaan ei neukkutäti edelleenkään olisi tyytyväinen. :/ Noh, jatketaan harjoituksia...

Siitä puheen ollen, kahvakuulajumppa on jäänyt parina päivänä välistä. Olen kyllä rempannut ja siivonnut - lasketaanhan sekin liikunnaksi? Pitää ottaa itseä niskasta kiinni.